Sabtu, Disember 19, 2009

Mimpi



Hari itu. Aku mimpi. Ramai orang-orang yang aku kenal. Bergerak ke beramai-ramai.

Di kanan laut. Di sebelah kiri semacam bangunan.

Dari jauh seperti nampak sebuah meriam. Dan, masa tu lah aku nampak dia menembak.

Kebbooom!

Perlahan-lahan keluar torpedo. Sebesar roket yang Syeikh Muzaphar naik ke kayangan dan makan rendang di sana.

Torpedo itu naik perlahan-lahan.

Tiba-tiba jantung aku berdegup kencang.

Torpedo itu berpatah balik ke bumi. Dan menuju ke arah aku, dan yang lain-lain.

Torpedo itu jatuh ke laut berhampiran kami.

Dan meletup.

Keadaan semacam scene filem 2012 yang hampas tu.

Kelam kabut. Chaotic. Hectic.

Masing-masing cuba menyelamat diri. Bala apa ini??

Dan, masa tu lah aku terbangun.

Dan, hari tu, sememangnya menimbulkan kelam kabut. Chaotic. Hectic.

Mereka dan aku, tidak mendapat tawaran ke fakulti Komunikasi dan Pengajian Media setelah 3 tahun bertungkus lumus.

8 ulasan:

chuckPalakian berkata...

depa nk suruh hg jd manager la tu.huhu

Huzai berkata...

jazz: jgn sedey... abang kan ada..
kirin:manager pa lak ni

liza barhan berkata...

aku skali :(

Jazli Safwan berkata...

kirin, Ujay
pala otak ampa..
aku ingat depa suruh tukaq profession jadi tukang kayuh gerek spenuh masa kut..

liza,
aku tau lerrr

Azie Nazri berkata...

APA??

then how???

izzad b* berkata...

eh ko dpt ape wei?
bkn ko always dl ker?

e-zul Iswhat berkata...

torpedo yang naik itu seperti melambangkan sesuatu.

:)

Jazli Safwan berkata...

Azie,
aku pun tak tau la.tunggu ja la..kemungkinan error dari sana

Sengkol,
Bukan aku sorang jer macam tu, ramai g..aku rasa pedol pun xdapat grafik, dapat OM

Ezul,
agak-agaknya apa? ttehhee