Khamis, Jun 19, 2008

Siri Kenangan Di SMSTSP : 'Waxing'

Enche Tam merupakan rakan sedorm tak diundang aku. Aku satu dorm dengan Enche Tam hampir dua tahun. Tapi, tak pernah jadi rakan baik. Muhammad Teja mungkin. hehe

Enche Tam mewarisi hormon yang banyak rerambut di badan. Oleh itu, hobi Enche Tam mestilah bercukur. Bercukur. Bercukur. Waxing.

Ketika itu, Enche Tam katilnya berjiran dengan katil aku. Sebelah kanan aku. Atas aku Amek Nose. Dorm MU2. Warna Hijau.

Enche Tam yang baru pulang dari kampung halaman seperti ada kelainan pada wajahnya. Oh. Baru lepas bercukur.

Kemudian, Enche Tam dengan muka penuh riak lagi takbur membuka bajunya. Kedua-dua belah tangannya diangkat ke udara.

Wow!

Berkilat beb!

"Hoi, gila ganas hang cukuq"

"Mana da aku cukuq, aku cabut," Tam.

"Gila ka apa. Macam mana hang buat?"

Tam tersengih dan membalas, " Kalau hang nak tau, mula-mula aku sapu dulu dengan kapuq. Biaq dua toga minit bagi dia kering. Lepas tu, aku sentap arr bulu tu kuat. Dia tak rasa sakit pun. Pedih sikit-sikit ja."

"Teeehheeehhe heeheeh ehehee," Enche Tam gelak dengan nahu tersendiri dan gaya bahu terangkatnya sambil menggaru-garu ketiaknya yang licin dan berkilat.

*krukk* *krukk*

Yaachhhh!!





Nota kaki : Entri yang dilabelkan sebagai Siri Kenangan Di SMSTSP ini ialah kisah-kisah benar dan yang tak berapa benar tapi dibenarkan oleh aku yang berlaku sepanjang lima tahun aku di SMSTSP, Perlis. Nama-nama dan watak yang terlibat sememangnya wujud tetapi diubah suai dengan suka hati aku agar empunya badan berasa bangga. Segala ketidakpuasan hati terhadap aku boleh dikritik dengan terbuka. Kepada yang terlibat, ini hanya satira yang menjadi kenangan.

3 ulasan:

Muhammad Teja berkata...

dalam banyak2 benda.. benda ni juga yang hang ingat. haih~

Jazli Safwan berkata...

hahaa..
dah aku tringat..nak buat mcm mana

flux_investor berkata...

ini lah yang dikatakn kenangan.... hik3!! post lagi post!! ;)