Jumaat, April 29, 2011

PBAKL 2011(1)

Setakat aku tulis ni, Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2011 masih berjalan dengan rancak. Dan sudah 2 kali aku lawati. Dan berhajat untuk ke sana pada hari akhir ia berlangsung. Jadi, aku tak nak catat lagi tentang pesta yang penuh dengan 'nerd' (kata seseorang yang berlagak kool sebab tak membaca buku).

Dua hari aku ke sana. Bahkan sejak tahun-tahun lalu. Mereka sentiasa menganggu lawatan aku.

Mereka ramah. Gemar menyapa manusia-manusia yang lalu-lalang.

Namun, kadang buat kita rasa menyampah.

Hari pertama lawatan aku, aku hany tersenyum dan mengangkat tangan tanda tidak mahu.

Tapi, hari kedua aku naik jelik dan setiap kali mereka ini menyapa aku, menegur aku, menanya aku, tentang pekerjaan aku, tentang bahasa aku.

Aku jawab," Sorry. I am a TV producer and je parle francais et anglais."

Puas.

1 ulasan:

irma-ain ibrahim berkata...

besttnyaaaaaaaaa! tahun ni tak dapat pergi. T_T

tak turun KL pun time PBAKL. dulu time duduk KL senang la.