Ahad, April 10, 2011

Cinta Rasul


Tahun kedua di Lembah Klang seolah memberi jalan baru buat aku. Dan, terima kasih kepada Ya Rabb, pemilik nyawa ini, pemilik alam yang meminjam jasad aku untuk berpijak atas tanahNYA, atas radar baru yang terus membawa aku hadapan.

Pertama kali menjejakkan kaki ke Masjid Besi, juga menimbulkan keterujaan. Dengan senibina (walau aku tetap mengagumi senibina Masjid Negara - simbol payung yang sungguh asli), Masjid Besi juga satu binaan yang istimewa. Dan juga dengan liputan dari TV AlHijrah (satu tempat yang aku citakan ingin memberi khidmat), membuat minda aku berfikir melontar komentar terhadap shot-shot yang diambil (tipikal gaya stesen tivi kerajaan). 

Sungguh, ini majlis maulid kedua yang aku sertai selepas di Masjid Biru Shah Alam, istimewanya kali ini ialah tetamu jemputan yang sememangnya tersohor, seperti Dr Afifi Al-Akiti yang aku kagumi. Kurangnya majlis ini ialah dari pihak Masjid atau mungkin organiser, yang sedikit kabut rupanya. Namun, syukur, kehadiran yang cukup membanggakan (khabarnya 7 buah bas dari pulau Singa seberang). Dan kelibat susuk tubuh yang dikenali di tanah air seperti mantan perdana menteri ke 5 dan penyanyi yang pernah gah dengan kumpulan vokal, tak lupa juga beberapa wajah yang aku kenal dan pernah bertemu di majlis sebelum ini.

Semoga, kecintaan pada Ya Rasul, semakin bercambah di hati kita semua.

2 ulasan:

irma-ain ibrahim berkata...

ya allah seronok kan rasa kalau kita dapat ketenangan macam ni. sebab kita kekadang sibuk hal dunia , jarang kita rasa.

betullah hidayah itu datang pada orang yang mencarinya. :)

Jazli Safwan berkata...

=D