Rabu, Januari 14, 2009

Gua Minum Arak

Bukit Bintang. Hujung minggu, memang sendat, padat dan ketat.

Budak-budak sekolah, remaja Indie, pelancong-pelancong, pakcik silverman kerdil, amoi-amoi pelacur.

Aku dan Mak Jan duduk makan di kedai kek yang merahsiakan resipi. Sebentar lagi kami akan ke Ampang untuk pulang ke Melaka dengan John Lewis.

Di atas meja, kek coklat. Sebotol air minuman kaca, berwarna hijau.

Macam botol air setan. Dari jauh.

Kemudian, Mak Jan pergi membayar harga makanan. Aku mencapai botol minuman hijau.

Teguk. Teguk. Teguk. Epal.

Satu keluarga, melintasi kedai kek itu. Si bapa memandang aku. Mengeleng-geleng kepala. Memberitahu anak-anaknya.

“Tengok arr, budak-budak Melayu sekarang dah tak malu minum arak depan orang ramai”

Cis! Pak cik, tu bukan arak.

Tu sparkling lah! Ha Ha.

6 ulasan:

aNn fArhaNaH berkata...

hahaha..ak pnah kna dlu!!! ak minum sparkling juice..pastuh mak cik tuh pjg semcm..den Xpsl2 kna lecture..bler da abbes...ak tunjuk btol tuh kt dier...dier tsenyp trus...aduhai mak cik...tp respect kt mak cik tuh sbb brani confront me n advice...

hans berkata...

huhu
gila dasyat hang
haha

Aliya Azmi berkata...

haha, kene cat botol la next time b4 minum.

amoi, bring 2 more!

John Micheal Takie Lewis berkata...

dating ngan mak jan??
ceh!

Azie Nazri berkata...

hmmm.

jangan beli dah air sparkling.
(aku tatau yg mana satu. mebe tak penah beli sebab mahai.)

Jazli Safwan berkata...

Ann,
botol sparkling jice memang kntroversi

Geni,
gua memang dahsyat..

Aliya,
Lu mintak kat amoi mana nih?

John Lewis,
Mak Jan siap jerit kuat2 lagi, NAK Arak? babi betoi.. Dah la tak beli cheese kek aku..

Azie,
kat secret recipe tu yg botol kaler ijau tu..
kalo kat tesco yg botol kaca tu...yg botol besar tu banyak..agak mahal..