Sabtu, Oktober 04, 2008

Kena Tag

Sebab kena tag oleh seorang cikgu (baca bakal cikgu), aku pun menyahutlah cabaran cikgu.

*I challenge you to make your own list. The only catch? You can’t include a single person you know on your list. No “I love the way my husband laughs” or “I love hearing my little girl call for me.” It’ll be tough, I know. (Think about it, I couldn’t include MOLLY on my list.) But this particular little exercise is about stripping away everyone who defines you and figuring out what you (not his partner; not their mother/daughter/sister/friend) love.

Cabaran dalam bahasa Inggeris. Tapi, dalam blog suci aku, aku tetap berdegil nak menulis dalam bahasa Melayu.

Saya suka (I love) :

Filem. Tengok filem. Pergi panggung. Download secara haram. Ambil dari kawan-kawan. Sambil tonton otak berputar, mata meliar memerhati apa yang orang sebelah kita kalau dalam panggung tu tak sedar. Maksudnya, aku tengok filem sambi berfikirlah. haha. Muzik dan selektif untuk mendengar. Keutamaan kepada muzik berat dan bergeografikan bawah tanah yang sering disalahertikan. Tapi masih rasional mendengar runut dan bunyian yang indah, mendayu, spiritual, lokal, eksperimental dan lain-lain. Oh ya, CD - original untuk lokal. Mp3, untuk luar negara. Kumpulan Dewa 19. Namun menolak muzik tanah seberang yang lain. Pasukan bola sepak Arsenal. Pasukan bola sepak Kedah. Pasukan bola sepak AC Milan. Pasukan bola sepak Brazil. Pasukan bola sepak Sepanyol. Makan. Mengutamakan masakan tempatan, namun tetap menyukai barat dan gemarkan shushi. Kucing. Membaca dan juga masih selektif. Buku yang dibaca mestilah karya yang bagus, sastera, fiksyen, eksperimental. Lepak di mapley. Berjalan-jalan dan bercuti-cuti dengan Bundle Gens. Cokelat Cadbury Pepermint. Jeans. T-shirt. Kadang-kadang suka bersendirian. Langkawi's Old boys dan Bundle Gens tetap tersemat. Kafein ialah minuman wajib. Meberi pujian kepada hasil seni orang tapi akan mengutuk diri sendiri kerana malas untuk menghasilkan karya sendiri.

Tugasan ini kalau nak diselesaikan takut jadi macam tesis pula. haha. Ini sajalah.

3 ulasan:

Azie Nazri berkata...

tegar anda menulis dalam bahasa ibunda.

anda dapat A+ kerana begitu bersemangat nasional.

tahniah! :)

Muhammad Teja berkata...

hg dok ckp apa ni wey?

Jazli Safwan berkata...

cakp apa yg aku suka daaaa...