Ahad, Ogos 17, 2008

Aku Bukan Racist



Sungguh. Aku bukan racist. Tapi, aku tak setuju cadangan tu.

Sungguh. Aku bukan racist. Kalau aku racist, aku tak rasa hiba bila Lee Chong Wei dapat masuk final Olimpik.

Sungguh. Aku bukanlah racist. Kalau aku racist, air mata aku takkan bertakung tatkala melihat Marlon Alex James, Hugging dan Nelson San Martin mengelilingi Stadium Darul Aman selepas perlawanan menentang Terengganu tanda itulah perlawanan terakhir mereka di bumi Darul Aman.


Sungguh. Aku bukan racist. Sebab tu aku ada kawan yang namanya Rammesh Pilley, Lim Chea Foong, Silvia Ann, Mun Yee, Jowie.

Sungguh. Aku tak racist. Tapi, aku bantah dengan cadangan tu.

Sungguh. Aku tetap setuju yang situlah benteng Melayu yang terakhir dan perlu dipertahankan.

Allah takkan menolong sesuatu bangsa itu untuk berubah kecuali bangsa itu yang berusaha untuk berubah. Orang tahu ayat Al-Quran yang menyebut ini.

Jadi, siapa lagi yang nak tolong bangsa kita yang semakin layu dengan namanya itu. Bangsa kita yang akan bantu bangsa kita sendiri. Salahkan dengan kenyataan ini? Racist kah aku??

Sungguh. Aku bukannya racist!!

7 ulasan:

Azie Nazri berkata...

HIDUP MELAYU!
HIDUP UITM!

flux_investor berkata...

netol kita bukan racist!!! kalau kita racist dah lama riot berlaku di merata tempat!!

Hidup melayu!!
Hidup UiTM!!!!

Anuar Ali berkata...

itu gambar keris aku..credit kat aku xda! copyrite act 1987!

Jazli Safwan berkata...

kredit gambar keris - anuar ali!!
nak sgt!

irma-ain berkata...

yupp..
kena pertahankan melayu but
kita tolong la ubaah fikiran.
i know sy kn uitm so xrs. (maybe)
tpi klu sekadar jerit hidup melayu!
hidup uitm je,i think ptt malu ah.
sebab tkt cina menguasai padahal kita yg xbrp sdr.
wpun mereka 10 ort tpi hmpir suma cemerlang or DL.
dlu msa xde ap,kutuk uitm lembab la,sistem xbgs la.

nk pertahankan melayu ngan uitm kn guna cara yg btl.

kn la hmpir semau DL mcm jzli la kan. :)
DL ngan cemerlang suma aspek.
bukan DL yg orientasikan exam semata!

i've lot to say but i think i should keep quiet.
maype sbb sy u lain so xrs.

sangaaaaaaaat pjg kan? ;p

Jazli Safwan berkata...

DL bukan taraf ukuran irma..

maksud entri ni, biar lah Univesiti ini Tolong Melayu.

Saya tak kisah ketuanan melayu tu hilang. Asalkan bukan bangsa tu yang hilang. kita masih lagi berkongsi tanah, daratan dan lautan negara ni degan bangsa lain..

Tak perlu jadi ukuran DL atau hanya menjerit hidup Melayu. Sekurang-kurangnya ada juga semangat untuk mempertahan benteng itu wujud.

Yang perlu wujud sekarang, kesatuan yang mretak sesama kita sebagai muslim dan bangsa Tun Tuah ni sentiasa bersatu.

Tak kira fahaman politik, ideologi, atau pun masalah peribadi.

Barulah kata-kata Tun Tuah, Takkan Melayu Hilang DI Dunia.

Tamat.

irma-ain ibrahim berkata...

no.
DL is one of the way cmna kita nk appreciate yg kita blaja n bktikan yg melayu pun xlemah.
i mean bknlah everything tpi penting.
fikir2 knp takut uitm hilang?
mostly sebab saingan kan. takut one day dikuasai kaum lain.
ntah la..
sekarang puin dh senyap je.
so diam je la..
klu terus bergantung,mmg melayu xkan hilang tapi terus jd parasit.
sapa la nk cmtu.
ni kan tanah kita.
hak kita.