Khamis, Mac 03, 2011

Polisi

Seorang pegawai gred tinggi di tempat penyiaran kerajaan tiba-tiba menelefon ahli kami dan memberi tahu polisi yang sebenar.

Yang membantutkan semangat kami, dan menghalang kami dari belajar lagi luas tentang dunia penyiaran, dan mengahsilkan satu atau dua produk mereka, yang proses pre-production sudah menghampiri 90%.

Mujur, senior yang juga berkhidmat di sana, membantu. 

Ah. Tipikal minda pegawai kerajaan. Kalau dinyatakan itu, itulah. Kalau dikatakan tidak boleh, tidak bolehlah. Walaupun perkara itu sebenarnya membantu mereka dalam perubahan dan peningkatan, akan tetapi sebab terlalu setia akan polisi, maka terus menghalang kami, kerana kami masih bergelar pelajar. Terlupa agaknya beliau yang status kami ialah pelajar tahun akhir bidang penyiaran. 

Beberapa bulan lagi kami akan masuk ke sesi latihan industri dan insyaAllah beberapa bulan kemudian kami akan sertai dunia penyiaran ini. Kami cuba belajar dan menunjukkan kemampuan kami. Namun, dengan adanya mentaliti seperti kamu, yang memegang antara jawatan tinggi dalam pejabat penyiaran itu, maka stesen tv kamu akan terus dipandang sepi dan anak muda memang kurang gemar akan stesen tv kamu.

Tiada ulasan: