Rabu, Oktober 27, 2010

Hampir Setahun

Sudah hampir setahun. Menjadi pelajar penyiaran di universiti Melayu ini. Pelbagai ragam, pelbagai kenangan, pelbagai cabaran, sudah dihadam dengan lumat.

Cerita-cerita untuk semester ini mestilah berkisar tentang kerja-kerja produksi yang cukup mencabar. Rata-rata rakan sekelas akan mengingati setiap detik dan saat ketika sama-sama untuk menghasilkan produk yang baik untuk grup masing-masing. Sepanjang semester ini, kebanyakan tugasan melibatkan rakaman di dalam studio, rakaman secara langsung dan penggunaan multi-camera. Untuk subjek Production sahaja, perlu 3 tugasan disiapkan iaitu Chart Show, Talk Show dan juga Entertainment Show. Juga dengan subjek Radio and TV News yang tugasannya perlu menerbitkan sebuah berita televisyen.

Pujian yang diterima pada penghujung masa tidak membutakan hati masing-masing, tapi terus mengujakan hati setiap warga kelas dan semua terus bersemangat. Terima kasih!







Selepas semua berakhir, masing-masing bercadang untuk melepaskan segala tekanan yang ada. Dan berlakulah perkelahan yang menceriakan semua orang. Walaupun ada yang terpaksa bersedih dengan kehilangan tersayang, kami tetap bersama. Bukit Belacan, Ampang, menjadi destinasi.


Tiada ulasan: