Selasa, November 17, 2009

Kisah Tamat Diploma : Air Tin Yeos



Hari-hari paling masyuk dah syahdu dalam hidup ialah hari tika saat mengumumkan tamatnya pembentangan untuk research terakhir kami.

Masing-masing bersorak sorai gembira.

Dan. Hari itu, ramai umat-umat sudah pulang. Umat-umat yang sealiran dengan aku.

Kelam-kabut. Budak-budak yang beraliran seni lukis dan seni reka.

Perlu dicetak segala hasil. Perlu diprint segala artwork.

Sadu. Mekau. Dan. Aku.

Mekau. Dan. Aku. Hanya karekter yang meneman Sadu. Untuk mencetak hasil-hasil seninya. Yang, senikah? Kalau kau tengok. Ha Ha Ha..

Segala kerja dicetak di kedai Mr Tan. Yang semakin tersenyum kerana bertambah kembung poketnya. Dan. Bertambah kembung perut bininya hasil buatannya sendiri.

Sadu. Mekau. Dan. Aku

Mekau. Dan. Aku. Hanya karekter yang meneman Sadu. Untuk meneman Sadu ke BB.

Maksud aku, BB tu ialah Bukit Beruang. Bukan Bukit Bintang nun di Kuala Lumpur.

Orang Melaka pun nak ada tempat-tempat yang glamour juga.

Di BB, maksud aku Bukit Beruang, selain tempat awang-awang hitam pelajar MMU melepak, tempat tu ibarat Low Yat tapi versi bersepah-sepah.

Sadu dengan hajat nak membeli catridge printer nya.

Dan. Selepas usai membeli. Kami bercadang untuk makan di mapley berdekatan MMU.

Sadu. Dengan rakus. Tangkas. Dan lemak berkrim. Mencapai sebotol air Tinge kegemarannya dan setin air Yeos perisa Tebu.

Masing-masing dengan rakus dan tanpa berfikir panjang membuat pesanan makanan.

Dan. Sadu, menuang air tin Yeos nya ke dalam gelas berisi ais.

Separuh. Diteguk.

"Tak manis pun!"

Diteguknya air itu dari tin tanpa dituang ke dalam gelas berais tadi.

"Hah! Manis sikit. Tapi tak sejuk aaahhh!"

Kerana inginkan kenikmatan dari rasa sejuk, dia terus menuang secara terus menerus ke dalam gelas berais tadi.

Dicapainya straw. Dan.

Terhenti.

Koma.

" YYYYYYYYYaaaaaaaaaaaaaaRRGgggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!"

Sadu tiba-tiba meronta macam orang meroyan.

Dimuntah-muntahnya air hijau tebu tadi.

Mekau. Dan. Aku. Yang karekternya hanya peneman Sadu kebingungan.

Kami memandang ke dalam gelas berisi ais dan berisi air tin Yeos berwarna hijau perisa tebu.

Oh. Sekarang gelas berais itu berisi air tin Yoes berwarna hijau perisa tebu dan ada seekor kumbang hitam yang dah mati kerana lemas berada dalam tin Yeos itu.

Ha Ha HA

Hari-hari paling masyuk dah syahdu dalam hidup ialah hari tika saat mengumumkan tamatnya pembentangan untuk research terakhir kami.

Masing-masing bersorak sorai gembira.

Nota kaki; Nah gambar-gambar air Yeos tu!

4 ulasan:

e-zul Iswhat berkata...

knapa tak hantar harian metro. haha~

Jazli Safwan berkata...

nanti xpasal2 femes plak..
haha

Tanpa Nama berkata...

ini, boleh saman.
ad kontrak pmbelian d antara mmbr hg n pnjual itu. haha

caer

Jazli Safwan berkata...

member aku tu pun org pangil kumbang.
so aku kata ahh kat dia yg kumbang tu yg ada dalam tin tu sedara jauh dia.
haha