Khamis, Julai 23, 2009

Angkasa Raya

Awan menangis-nangis. Sejuk sungguh. Dari dalam kotak ini, aku terdengar kodok-kodok berdendang. Aku terdengar seekor darinya berkata nak masuk ujibakat AF nanti.

Ah, peduli apa aku dengan kodok yang berangan nak masuk AF tu. Air mata dari langit masih mencurah di luar kotak.

Aku terpandang cermin.Yang menrefleksikan diri aku sendiri. Masa tu lah aku terkejut bila melihat ada imej lain dalam cermin.

Ya. Aku nampak Horikita. Awek Jepun yang aku mengorat tu.

Aku pandang dia dan berkata.

Tadi, pergi ke Petaling Street. Nampak banyak bunga. Ingat nak beli untuk awak.

Wah! Bunga apa? Balas Horikita.

Nak hadiahkan awak bunga ros merah dan ros putih.

Lambang? Tanya Horikita dengan wajah comel standard gadis Jepun.

Merah untuk cinta. Putih untuk sucinya cinta tu.

Awak cintakan saya? Horikita masih menyoal.

Ya. Saya cintakan awak. Saya serius!

Serius sejauh mana?

Sangat-sangat serius. Jauhnya, lebih jauh dari planet Pluto dan melangkaui Bima Sakti.

Horikita tiba-tiba ketawa.

Kenapa?

Planet Pluto tu dah tak wujudlah. Apalah awak ni, cuba buka wikipedia.

Oh. Baru aku tahu. Sekarang bukan lagi 9 planet. Tak bolehlah hafal ayat Ustaz Zul Balik Mekah Minum ZamZam Untuk Nak Pandai. (Utarid, Zuhrah, Bumi, Marikh, Musytari, Zuhal, Uranus, Neptun, Pluto).

Kodok-kodok masih menyanyi di luar. Dan, laptop mendendangkan lagu Man in the Mirror, si mati Jacko.

5 ulasan:

John Micheal Takie Lewis berkata...

eyh pluto bukan planet ka?
abes tuh plato tuh manusia ka x
hahaha

e-zul Iswhat berkata...

horikita.


omg.

Jazli Safwan berkata...

taki,
pluto memang dah diisytihar bukan planet..haha

ezul,
cute. haha

irma-ain ibrahim berkata...

bila nk turun KL? 8 august klu blh turun , jom lah !

btw bila ur projek yg mcm jom heboh tu nk jln?

Tanpa Nama berkata...

adakah horikita maki.
xmgkin!!!!